Västerbron Kompani har funnits lika länge som Suckarnas Bro, och har tagit sitt namn från Överstokholms benämning på den oroväckande konstruktionen. Eller så skapades de strax därefter, eller så har de alltid funnits där. De anställda kommer och går, och ingen vet hur man kan få ett jobb inom V-K, eller någon av systeravdelningarna under andra broar i staden men arbetsavtalen är förmånliga. Det ryktas om att det finns en spricka under brovalvet där ovan och under möts, och saker och ting ramlar igenom till Västerbron Kompanis lager tillika som tjänstebostad. V-K säljer det som fallit över kanten under disk. Det sägs att vissa i Överstokholm låser fast sin kärlek på bron och slänger nyckeln över kanten, då hamnar de i Västerbron Kompanis lager. Och vem vill inte ha nyckeln till någons hjärta? Alla drömmar och förhoppningar. En annan stor del av försäljningen är svarthandeln med Andetag. Alla vet vi att tid är pengar, och tid är inget annat än ett extra andetag. Växelkursen ändras från dag till dag, men oavsett pris kan man alltid sälja ett par andetag, eller varför inte köpa. Västerbron Kompani har aldrig brist på varan, när de olycksdrabbade från där ovan kastar sig över kanten tar de samma väg som nycklarna, tidningarna och cigarettfimparna, vägen till Västerbron Kompanis försäljningsbås på den flytande marknaden. Alla dessa sista andetag ger en osinlig ström av ballonger att växla in hos tidspiraterna . Utöver all denna handel under disk finns även annat att tillgå om man ställer de rätta frågorna. Det ryktas om att Västerbron Kompanis nuvarande anställda tagit upp vanan att sälja kiosklitteratur och andra godbitar över disk.