St georg.jpg

Ni hade hört sagorna och sångerna om Den Gamle. Den som sårats men levde än. Den som blödande kravlat sig genom tunnlarna nedåt, nedåt. Tunnelväggarnas ojämnheter hade trasat sönder de stora vingarna, de skarpa klona rev upp spår i stenen, rörens vatten blev mörkt av blodet, men Draken hade kämpat sig framåt, nedåt, vidare. Ni hade hört viskningarna, om att Draken ännu levde där nere. Äldre än synden, visare än staden själv, djupt under stadens rötter. Den lyssnar på stadens ekon och Den vet. Ni hade hört sägas att om man bara visste vart man skulle gå, vad man skulle säga och hur man skulle lyssna kunde man få svar. Svar på de allra svåraste och viktigaste frågorna.

...men allt har ett pris.

Drakens spår är det första av lajven på Understockholms gator (lajv) Lajvet handlar om sökandet av svar, inom sig och utom, om att finna vem man är och vad man vill och kan göra med sitt liv. Det handlar om att tillhöra en grupp, och vad denna tillhörighet kan kräva av en människa. Det handlar om sanning, och vad sanningen är värd. Lajvet kommer att röra sig kring två större grupper och de som dessa råkar på under natten.

Det går av stapeln den 25:e september på kvällen och förnatten. Mer information om tider och platser ges till grupperna separat. Vi söker spelare till de två grupperna Sökarna och St Göransorden, samt dem som dessa kommer stöta på under vägen vilket är mer SLP-lika roller. Hör av dig till oss om vad du vill spela.

  • Anmäl dig till understockholm@gmail.com. Skriv ditt namn och eventuellt intresse för grupp. Har du inga preferenser går det bra att bara skriva namn.
  • Priset för arret kommer att ligga på mellan 50 och 150 kronor. Har du SL-kort (mycket resande kommer att krävas) kostar det 50 kronor, har du inte SL-kort kommer priset ligga på 150 kronor, och då får du ett 24-timmarskort på köpet (läs mer om varför Färdbevis är viktigt). I priset ingår lajvet och varm fika efteråt.

--Understockholmarr september 13, 2010 kl. 19.28 (UTC)