Snake Alley Night Market - 011.jpg

Den flytande marknaden kommer att vara ett stämningslajv med den flytande marknaden som scen där möten, människor och spännande torghandeln är det som kommer att vara centralt. Temat för lajvet är utanförskap. På marknaden kommer ni möta andra grupper att spela med och undersöka innanförskap/utanförskap.

Arrangörernas önskan är att en levande torghandel uppstår, därför önskar vi gärna att deltagare har marknadsstånd och saker att handla med och för. Temat för spelet är utanförskap och de gruppstruktuer som uppstår när det sociala skyddsnätet trasats sönder och vi hamnat i den skuggsida som är Understockholm.

Till Den flytande marknaden kommer mycket stor frihet i gruppskapande att vara möjlig. Läs om de grupper som redan omnämnts här på wikin på grupperingar, personer och väsen se om det är något som faller er i smaken. I så fall, kontakta oss och berätta! Gå ihop och bygg vidare på konceptet, i dialog med oss. Om du inte hittar något du gillar, tänk ut ett gruppkoncept du skulle vilja ha med och hör av dig så att vi kan bygga in den i världen. Fundera på hur du vill gestalta utanförskap och vilka mekanismer för att hålla kvar och stöta ur folk som finns i er grupp. De sidor vi verkligen vill att du ska läsa inför lajvet samlar vi i kategorini Stjärnmärkt.

Deltagarna tar ansvar för att skapa sina grupper och spelet inom den. Arrangöerna ansvarar för kopplingar och kontakter mellan grupperna. Lajvet går av stapeln den 7:e till 9:e september 2012.

Maila dina gruppidéer till understockholm@gmail.com

Läs mer på vår hemsida.

Skriv även om dem här på wikin och lägg till dem i kategorin Grupper till Marknaden.

--Understockholmarr mars 06, 2012 kl. 00.45 (UTC)